Autodrom Główna Kontakt Agencja
 
 FORMUŁA 1 Sezon 2011
 Sezon 2011 +
--

F1 Bilety
F1 Wiadomości
F1 Sezony
F1 Mistrzowie
F1 Technika
F1 Baza Wyników
..
Kalendarz
FAQ
Pomoc do sklepu

Artykuł o F1

Mar6

Romecki z wizytą w Magny

Data:  2012-03-06

Romecki z wizytą w Magny

Stefan Romecki w ubiegłą sobotę udał się z wizytą do Magny Cours, gdzie znajduje się siedziba firmy, przygotowującej mu samochód do zawodów w serii BOSS GP. Będzie to bolid F1 – Arrows A01 z roku 2000, wyposażony w silnik Peugeota. W tej chwili trwają prace nad dopasowaniem silnika Peugeota do podwozia Arrowsa, gdyż oryginalnie w bolidzie tym były instalowane dziesięciocylindrowe silniki Cosworth’a. Mechanicy ekipy muszą więc odpowiednio zmodernizować mocowanie silnika o większych gabarytach do kompaktowej jednostki bolidu. W czasie wizyty Stefan wykonał przymiarkę do kokpitu, a także zrobił sobie kilka zdjęć, które wykorzysta w ulotce, przygotowanej specjalnie dla sponsorów.

Podczas pobytu Stefana na torze Magny-Cours niespodziewanie doszło do spotkania z Lionelem Robert - aktualnym kierowcą ekipy Ligier. Zakłady Ligier pod koniec ubiegłego roku wyprodukowały bolid do wyścigów długodystansowych typu ‘endurance’ takich, jak: VdeV i SPEED. Osobą Stefana zainteresował się właśnie Robert, który miał sposobność rywalizować z nim w wyścigach serii VdeV w 2010 i 2011 roku. Rozmowa zeszła na temat planów Stefana na rok 2012 i możliwości startów w fabrycznej ekipie Ligiera w mistrzostwach VdeV, w których Stefan spędził cały sezon 2010 i część 2011. Roberta zainteresowały umiejętności Stefana, które zaprezentował podczas swoich występów, a zwłaszcza jego jazda na torze Jarama w Hiszpanii w 2011 roku, gdzie na słabszym samochodzie Stefan skutecznie rywalizował z szybszymi zawodnikami. Z rozmowy z Robertem wynikało, że pojawiła się szansa powrotu do wyścigów w profesjonalnej ekipie, która liczy na wypromowanie swojej maszyny i pozyskanie klientów, gotowych kupić nowe samochody Ligiera.

Ligier poszedł w ślady czołowych producentów wozów wyścigowych tego typu i na sezon 2012 wybudował samochód Ligier JS53 całkowicie z włókien węglowych. Tym samym wyraźnie zaznacza, że chce poważnie zagrozić konkurentom, czyli bolidom zaprojektowanym przez brytyjską Normę i włoskiego Wolfa. Dodatkowo jeszcze jeden gracz chce wejść na ten rynek z bolidem z włókien węglowych, a mianowicie włoski producent samochodów wyścigowych, znany z produkcji bolidów typu formuła – Tatuus. W tych okolicznościach Lionel Robert zaznacza, że zależałoby mu na pozyskaniu młodego i szybkiego partnera, który poprowadziłby nowego Ligiera do zwycięstwa. Jak pokazuje przykład Wolfa z ubiegłego roku, zadanie nie jest łatwe i nawet z bardzo szybkim samochodem trudno jest pokonać doświadczonych rywali.

Jak twierdzi Tadeusz Romecki, ojciec Stefana, propozycja jest warta rozważenia, ale trzeba mieć na uwadze dalszy rozwój kariery Stefana w wyścigach samochodowych. W kontekście przyszłych startów ekipy Ligier w wyścigu 24h LeMans, związanie się z francuską ekipą mogłoby zaowocować startem Romeckiego w tym słynnym wyścigu. Obie strony mają niewiele czasu do zastanowienia, gdyż pierwszy wyścig serii VdeV odbędzie się już w ostatni weekend marca na torze Catalunya w Barcelonie.

Dane techniczne samochodu Ligier JS53:
- podwozie: typu monocoque, wykonane z włókna węglowego, homologacja FIA
- strefy zgniotu: z włókna węglowego
- silnik: Honda 2000 ccm
- skrzynia biegów: sekwencyjna 6 biegowa, SADEV SLR82-14
- zawieszenie: podwójne amortyzatory, trójkątne wahacze
- amortyzatory: KONI 2
- hamulce: BREMBO
- zbiornik paliwa: 80 litrów
- koła: przód 9x13 cali, tył 10,5x13 cali
- opony: Avon, przód 210/550-R13; tył 250/570-R13
- masa: 570 kg
- długość: 4 620 mm
- szerokość: 1800 mm

źródło: Autodrom.pl
 
 
Dodaj do:
Facebook
|
Zakładki Google
|
Delicious
|
Twitter
|
Wykop
 
 

GŁÓWNA :: O AGENCJI :: WSPÓŁPRACA :: FAQ :: KALENDARZ :: KONTAKT